Skip to main content

Pizza eten zoals pizza hoort te zijn? Dan ben je bij Pizza Beppe aan het juiste adres! De keten is in 2018 gestart en heeft inmiddels twintig vestigingen in Nederland. Twee daarvan zijn in handen van de broers Vincent & Diederik Geraedts. Om de benodigde financiering te krijgen, vroegen ze CONTRAST een onafhankelijk haalbaarheidsonderzoek te doen. Met succes, want de vestigingen in Eindhoven en Tilburg worden met open armen ontvangen. De derde vestiging komt er in 2025 aan. Dan opent Pizza Beppe haar deuren in Den Bosch. Het ondernemersduo is van plan de succesformule jaarlijks met twee vestigingen uit te breiden, daar waar de exploitatieprognose op donkergroen staat.

Pizza Beppe is het eerste Nederlandse restaurant dat is erkend door de AVPN, een Italiaanse associatie die garant staat voor authentieke Napolitaanse pizza’s in een restaurantomgeving met de typische Italiaanse ongedwongen sfeer van ontmoeting en saamhorigheid. Dat er daarnaast een scherp oog is voor interieur maakt dat iedereen in deze retro woonkamer wil zijn. Van vrienden die op stap gaan, tot een verjaardag van opa en oma en een zakelijk etentje.  

Enthousiaste ondernemers
Lisanne Hanneman, hospitality consultant bij CONTRAST: ‘Vincent en Diederik ondernemen met de voeten in de klei. Bij iedere stap die wordt gezet denken ze deze goed door, zowel operationeel, conceptueel als financieel. Eerder reisde Vincent naar Napels af om niet alleen het keurmerk te halen, maar ook daadwerkelijk om het product en de sfeer te ervaren. Dat de twee broers complementaire competenties hebben, maakt het verhaal compleet. Diederik is als ervaren ondernemer sterk in financieel management. Vincent weet als geen ander wat echte gastvrijheid is en floreert in operationeel management.’  

Meerwaarde CONTRAST voor Pizza Beppe Brabant
Naast een doordacht concept, gaat het er om dat je scherp hebt voor wie je er bent en hoeveel marktruimte er is: de match tussen vraag en aanbod. Lisanne: ‘Het haalbaarheidsonderzoek van CONTRAST bestaat uit een locatiebezoek, marktonderzoek en het opstellen van de investeringsbegroting en exploitatieprognose. We starten vanuit een kennismaking met de ondernemers en de plannen. De locatie beoordeelt CONTRAST onder meer aan het aantal passanten of de bereikbaarheid, afhankelijk van het concept. Bij het marktonderzoek brengt CONTRAST de concurrentie in de omgeving en de behoefte van de aanwezige marktsegmenten in kaart. Met ondernemers zoals Diederik en Vincent delen we onze gevalideerde horecaprofielen en de vertegenwoordiging daarvan in het verzorgingsgebied, dit biedt inzicht in de aansluiting van het concept op de doelgroep. Op basis van de financiële doorrekening is duidelijk welk rendement behaald kan worden, of op basis van welke uitgangspunten een positief resultaat haalbaar is.  

Succesverhaal
Als ondernemer vaar je op ervaring, leer je door te doen en ondervang je risico’s met het in huis halen van onafhankelijke expertise. Pizza Beppe Eindhoven was de eerste vestiging waarvoor CONTRAST een haalbaarheidsonderzoek deed en deze locatie is inmiddels ruim twee jaar open. Vincent Geraedts: ‘We hebben in het eerste jaar een hoger resultaat behaald dan we in de businesscase hadden doorgerekend. Het onderzoek en de prognose van CONTRAST gaf ons richting in nog te maken keuzes. En die hebben we goed gemaakt.’

Ben jij bezig met het starten van een horecaonderneming en heb je daarvoor een haalbaarheidsonderzoek nodig? Neem dan contact op met Lisanne Hanneman van CONTRAST via lisanne@contrastcompany.nl of 06-10311977.  

Chat openen
Scan de code
Hallo 👋
Kunnen we je helpen?