Skip to main content

Van 13 tot en met 16 januari is de Horecava in RAI Amsterdam. Founding partners CONTRAST en Nordcap organiseren samen met de RAI en vele andere partners dit jaar voor de tiende keer het TrendLAB, een fysieke wereld vol met slimme oplossingen voor de foodservicebranche. Dé plek waar professionals trends en ideeën delen, de revolutie begint en de toekomst vorm krijgt.

Puck Wilbers, managing partner bij CONTRAST: ‘Het thema FoodFLEX raakt de transformatie die de foodservicebranche op dit moment ondergaat. Met als uitdaging maximaal flexibel te zijn om optimaal in te spelen op wensen en verwachtingen van de consument in relatie tot wat er gebeurt in de context. Want de vraag is: hoe blijf je relevant en aantrekkelijk met een toekomstbestendig horecaconcept terwijl de kostprijzen stijgen, de wetgeving strengere eisen stelt en de arbeidsmarkt krap is? Daarover gaan we graag met collega’s uit de branche in gesprek.’

Florentine Rijkmans, directeur Horecava: ‘Het TrendLAB op Horecava 2025 is dé plek waar je de toekomst van foodservice kunt ervaren. Hier ontdek je niet alleen de nieuwste technologieën en trends, maar krijg je ook concrete oplossingen aangereikt om je horecaconcept flexibel, duurzaam en toekomstbestendig te maken. Van plantaardige innovaties tot slimme technologieën en mensgerichte oplossingen – dit is waar de revolutie begint. Mis het niet!

Chelsea Noordermeer, hospitality consultant bij CONTRAST, sluit zich hierbij aan. ‘In het TrendLAB gaan we met onder meer trendtours en een theaterprogramma in op vier thema’s: Planet Proof, Smart Places, Value Creation en People First. We laten deelnemers ervaren wat er in de toekomst mogelijk is als het gaat om eten & drinken, servicemodellen, technologie en personeelsinzet. Daarbij ontmoet je zeker collega’s uit Care & Cure, Facility, Hospitality en Leisure.’

Totaalbeleving

Het TrendLAB omvat geen losse stands, maar is een totaalbeleving in een complete showcase: FLEXibel of reFLEX? FLEX yourself! Dit is de inhoud van de vier thema’s:

  • Consumenten zijn – terecht – kritisch op wat zij eten & drinken en willen steeds meer terug zien van Planet Proof in een horecaconcept. Op het Trendlab kunnen gasten nieuwe plantaardige producten uitproberen, onder meer van zeewier. Maar ook het herwinnen van energie, waste beperking en het zichtbaar maken van CO2 impact zijn onderdeel van dit thema.
  • De tijd van one size fits all ligt ver achter ons. Ervaar Value Creation en leer alles over wat werkelijk waarde toevoegt voor de doelgroepen, bio hacking en echte conceptkeuzes. Bijvoorbeeld waar het gaat om gepersonaliseerde non-alcoholische cocktails of traditionele lokale gerechten aangepast op het DNA van de gast.
  • Technologie gaat de komende jaren een essentiële bijdrage leveren aan de optimale klantervaring. Maak mee op het TrendLAB hoe Artificial Intelligence en robots een Smart Place kunnen creëren. Integreer bijvoorbeeld een smart fridge in je concept of verwonder je over de snelheid van de fast pay kassa.
  • Ook in de toekomst blijven we de mens voorop zetten: People First. Leer over duurzame inzetbaarheid van mensen, story doing en slimme toepassingen als gamification voor betrokkenheid en onderscheidend vermogen.

Het design van het TrendLAB 2025 is in handen van JDV Concept. Ben je al nieuwsgierig? Kijk dan op horecava.nl/activiteiten/trendlab voor meer informatie. Vragen kun je mailen naar chelsea@contrastcompany.nl.

Chat openen
Scan de code
Hallo 👋
Kunnen we je helpen?